fredag den 15. juli 2011

Hvor svært kan det være?

Åbenbart meget svært når man er mig. Jeg bliver bare ved med at lave de her små irriterrende fejl, når jeg syr, og min tålmodighed kommer virkelig på prøve.

Jeg er gået igang med at sy nederdele til min niece. Faktisk er det ved at være et stykke tid siden, at stoffet blev klippet ud. Men da jeg skulle til at sy opdagede jeg, at der i vejledningen stod "sy rynketråd i skørtets øverste kant". Øh, som om jeg ved, hvad en rynketråd er...

I går fik jeg så den fornødne hjælp af min venindes mor. Hvad er det for øvrigt med de mødre? De er bare så gode til at sy, og får det hele til at se legende let ud. Måske de har øvet sig lidt mere end jeg har? Rynketråden har jeg nu nogenlunde styr på, men når jeg så skal videre går det altså galt gang på gang. Det er så belastende, og jeg har flere gange i frustration været lige ved at give op. Men det kunne på den anden side også være rart, at få nederdelene færdige mens lille Freja stadig kan passe dem. Tror jeg må lade det ligge et par timer og så vende tilbage til det.

De næsten færdige nederdele

Sy-bommert

Og en bommert mere - utroligt nok magen til den første

Stof til tre nederdele mere - hvad har jeg dog tænkt på? 

Var på trods af de irriterende nededele en rigtig hyggelig kreadag hos min veninde i går. Sådan nogle dage burde man tage sig tid til at have noget oftere. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...