lørdag den 19. februar 2011

Hjemme igen...

Jeg tog mig endnu en overnatning på hospitalet fra torsdag til fredag, men nu skulle det gerne være det for denne gang. Energiniveauet er ikke så højt, så det er rigtig hyggeligt at have sin hæklenål og garn inden for rækkevidde og ligeså hyggeligt at gå på blogbesøg - læse lidt, kigge billeder, blive inspireret, lægge små kommentarer og læse andres beskeder. Ganske enkelt, super hyggeligt :-)

Er kommet lidt videre med mine firkanter og har fået lavet Børge Blæksprutte fra denne bog, som mange af jer nok efterhånden kender.

Fangarmene på Børge i bomuldsgarn bliver ikke så gode, synes jeg. De bliver meget lange og krøller ikke så godt. Men da han er en ret lækker sprutte i bomuld, vil jeg næste gang eksperimentere lidt med at lave armene kortere og bredere.
Som forfatteren også skriver er uld- og akrylgarn lettest at arbejde med, og den flerfarvede Børge, som jeg lavede af en rest strømpegarn, var da også nemmest at have med at gøre. Men det er absolut muligt i bomuld, og den færdige Børge bliver lidt større end i udgaven lavet af uld.
Det sidste der mangler er, at jeg skal have købt noget filt, så Børgerne kan få øjne.



Vejret er helt fantastisk i det Nordsjællandske i dag, og jeg glæder mig til at komme ud efter alt for mange dage indendøre. Tror turen går til Heather Hills, som er et skønt naturområde i Rågeleje, ikke så langt fra hvor vi bor. Glæder mig til at komme ud og mærke solen på min vinterblege hud.



Heather Hills





3 kommentarer:

  1. Koldt, men smukt ude i dag... God tur :)

    SvarSlet
  2. Godt at du er hjemme igen:)
    ...og Heather Hills, er et pragtfuldt sted!

    Stort knus fra mig

    SvarSlet
  3. Hej vidste ikke du også boede her oppe fra. Bor ikke så langt fra Rågeleje :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...