søndag den 30. marts 2014

Tunesisk hækling og lidt strik...

Efter en workshop hos Tusindfryd med dygtige Pernille, er jeg blevet lidt bidt af tunesisk hækling.
Som mit første projekt har jeg hakket forsiden til en pude. Planen er, at der skal stof og nogle knapper bagpå.


For et par uger siden var jeg på endnu en workshop. Denne gang her, hvor vi bl.a. lærte at hakke "rundt". For at øve mig hakkede jeg en lille pude, og er nu igang med en noget større en af slagsen.  



På strikkefronten har jeg besluttet mig for at kaste strikketøjet i ringen og droppe strikkeudfordringen. Jeg får slet ikke strikket nok til at kunne præsentere et færdigt projekt hver måned, og det er ikke sjovt at være med, hvis man hele tiden skal presse sig selv for at få et bestemt projekt færdiggjort. Jeg kan godt lide at hoppe lidt rundt - nogle gange er jeg i humør til at strikke, andre gange vil jeg hellere hækle eller sy - så jeg må erkende, at sådan en udfordring ikke lige passer ind i min måde at være kreativ på. 
Et meget godt eksempel er mit januarprojekt, som jeg først nu er nået til at montere. 


Jeg får dog strikket lidt, og er igang med en trøje, hvor garnet driver mig til vanvid, så den er havnet i "en-gang-når-jeg-gider-bunken".


Denne her er til gengæld sjov at lave, og garnet er dejlig nemt at arbejde med. Den er strikket i smock-mønster efter en opskrift fra denne bog. Dem skal jeg helt sikkert strikke nogle flere af. 

Nu vil jeg finde tilbage til terrassen, nyde solen og strikke videre. 

Fortsat god søndag! 





1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...