lørdag den 1. februar 2014

Januarstrik, strømper og stof...

Mit januarprojekt er strikket færdig men mangler at blive monteret, og da det er den kedelige del af arbejdet, må jeg se, om jeg får taget mig sammen i løbet af weekenden.


Februars strikkeprojekt er allerede i gang, og jeg har besluttet mig for at udvide med endnu en model. 
Den oprindelige plan var et par ragsokker med neonkant, og nu er der så kommet et par mønstrede oven i. Bare fordi jeg lige fik lyst til at se, hvordan det var at strikke med flerfarvet garn. 



Strømpestrikkeriet er stadig meget nyt, og jeg kæmper lidt med de mange pinde og opsamling til hælen. Men det begynder at ligne noget, og det er faktisk meget hyggeligt at strikke strømper. 
Hvor skelner man for øvrigt mellem om det er strømper eller sokker? eller er det måske bare to forskellige ord for den samme ting? 

I dag er strikkepindende dog skiftet ud med symaskinen. I Helsingør har tekstilfabrikken ind i mellem lagersalg med meget billige metervarer, og jeg har været forbi i dag. Jeg slæbte afsted med omkring 20 meter stof for 550 kr., så det må siges at være en god deal. De har også åbent i morgen, hvis nogen skulle være på de kanter. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...