fredag den 3. januar 2014

Det gik dælme stærkt...

Pludselig var det jul, og julestemningen nåede aldrig helt at lande hjemme hos os. Vi fik aldrig sat udendørslys op, fik kun bagt en portion småkager og ud af vores tre store kasser julepynt nåede kun en brøkdel af indholdet ind i varmen.
Der kom dog heldigvis gang i juleriet, da vi landede i Sverige d. 22. december. Vi har haft en rigtig hyggelig jul med min kærestes familie, og det hjælper altid en del på julehumøret, når man er i selskab med en flok glade, søde og forventningsfulde børn. 

På kreafronten har jeg færdigstrikket en stor poncho, men jeg har ikke fået taget billeder mens det var lyst udenfor, så den må I vente med at se. 
Det er også blevet til et par nederdele til min niece. Yndlingsfarven er lilla, hvis nogen skulle være i tvivl. 

Hov, her mangler så lige et oplæg...


I starten af december blev hun 6 år, og vi gav hende en lille symaskine. Jeg havde også lavet en sykuffert og en sommerfugl med penge bagpå. Til min store overraskelse kan symaskinen rent faktisk sy, men som forventet er det ikke det store man får for 149 kr. 

 


Vi har længe snakket om, at hun skulle prøve mine symaskiner, så vi lavede en Faster-Freja-sydag, hvor vi først var i Stof2000 og derefter tog hjem og syede. En super hyggelig dag. Freja havde besluttet sig for at lave en julenederdel, og julet det blev den. Jeg fik desværre ikke taget et billede af den færdige kreation, men billedet giver vidst en ganske fin idé af mængden af jul i den nederdel. 


Vi fik købt en hel bunke stof, så der er stadig lidt at hygge sig med. 


Jeg har egentlig ikke fået lavet så meget krea de sidste par uger, og jeg tog på juleferie i Sverige helt uden hæklenåle og strikkepinde. I stedet har jeg fået læst, og Svalens graf kan klart anbefales. Det er efterfølgeren til Dinosaurens fjer, som også er en fremragende roman. 

Herhjemme har vi for øvrigt begge en Kindle, og vi køber vores bøger som e-bøger. Det er både nemt og billigt, og man slipper for at få en tung bog i hovedet, når man falder i søvn, mens man læser i sengen. 

Nytåret blev fejret  i Tivoli med en god middag på restaurant Påfuglen og fantastisk fyrværkeri kl. 22. Og så nåede vi hjem i tide til at skåle det nye år velkommen. 


Rigtig god nytår!








 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...