søndag den 5. februar 2012

Varm begynderstrik...

For snart længe siden gik jeg i krig med strikkepindene, men jeg er så utrolig dårlig til at strikke, og synes det er virkelig svært, så jeg droppede det hurtigt igen.
I Netto fandt jeg i sidste uge uldgarn i skønne farver, og fik pludselig lyst til at give strikkeriet en ny chance.

Tænke, tænke... Hvad er et godt begynderprojekt?
Et halstørklæde naturligvis. Og endnu mere overskueligt, et halstørklæde i børnestørrelse. God plan...


Min niece på fire kan snart varme sig med fasters begynderstrik, og selvfølgelig skal storebror også have et halstørklæde, så der er også indkøbt garn i grønne nuancer.




4 kommentarer:

  1. Rigtig god plan .... Og rigtig god ide med et par halstørklæder,det er så hvinende koldt derude.Jeg var ellers lige ved at sige du skulle strikke sokker af garnet , men det er svært,
    4 pinde, en hæl og tå,jeg blir helt træt ved tanken, prøvede det for et par år siden, ærgerligt for mange er det bare en nem leg ...

    SvarSlet
  2. Selv om du er nybegynder, tror jeg godt du kunne lave filtede futter. Præcis de garn, du har købt i netto, er rigtig godt filtegarn.
    Jeg fandt en nem model på nettet. Den kræver bare du kan retstrikke og sy en lille smule sammen og derefter valke (vaske det i maskinen med andet tøj) det ved f.ex. 40 gr.
    Futterne bli'r rigtig bløde og lækre :-)

    SvarSlet
  3. God fornøjelse med.de 2 pinde. :-)

    SvarSlet
  4. Hvilke fine farver:) God fornøjelse.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...