søndag den 27. marts 2011

Krea-update (advarsel: laaangt indlæg)

Uglebukserne kandiderer til en tur i skammekrogen. De har virkelig drillet mig, og gør det for den sags skyld stadig. Det her stof var det, jeg havde glædet mig mest til at sy noget af, og så går det hen og er så genstridigt. Det er strengt og ret belastende, synes jeg. Nu er det jo ikke det første par bukser jeg syr, så hvorfor de skal drille så meget, ja det går ud over min forstand.

- ombukket til ligningen blev aaaalt for stort, men det opdagede jeg først da jeg havde syet, så det hele måtte pilles op.
- løbegangen i ligningen blev syet "en smule" skæv, så elastikken ikke kunne gå igennem. Gad ikke pille op igen, så fandt en smallere elastik.
- elastikken kom på plads og blev syet fast to steder, så den ikke kunne rulle. Opdagede bagefter at jeg havde målt forkert, så bukserne nu var for store i livet.
- tænkte, "det er godt, at de er lavet rigeligt lange, for så kan de vente med at blive taget i brug, til hun bliver lidt større og passer dem i livet", men får så set på mine syninger, som simpelthen er så skæve, at det nærmest er børneplageri, at give hende bukserne på.

Arrrrgh... Jeg kan ikke beskæftige mig mere med de bukser lige nu. De bliver lagt væk, og så må tiden vise, hvornår de kan komme frem igen.


Min niece, som også er tiltænkt de upopulære uglebukser, har haft sine nye bukser for tæt på en rulletrappe. Resultatet ser sådan ud. Det var heldigvis kun bukserne der kom til skade. 


Tanken er at erstatte nederste del af buksebenet med et nyt stykke stof, så nu skal der bare træffes beslutning om, hvilket stof det skal være.


Jeg har længe haft lyst til at hækle en skøn abe, som jeg har set hos Mie. Faktisk var jeg stødt på opskriften, inden jeg begyndte at blogge, og inden jeg overhovedet kunne hækle. Jeg synes den er så sød og har gemt linket, fordi jeg helt klart skal have lavet sådan en (billedet herunder er lånt fra Mies blog pralerier ).


Jeg er så småt gået i gang med aben, men skal vidst øve mig lidt på farveskift, for min teknik giver et mærkeligt resultat. Hmmm... Hvad mon det er jeg gør forkert? 


Når alt andet går galt, kan man altid hækle videre på projekt tæppe, som er dejligt ukompliceret. Opskriften sidder på rygraden, to farver garn, hæklenål, og så er det ellers bare derud af. Det er blevet til en del firkanter den sidste uges tid, og jeg tror der er flere under opsejling. 


Og så er det blevet til en enkelt nålepude mere til samlingen. Denne gang i strømpegarn.







1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...